Mataró: el perill de l'efecte dòmino en el 'bicing'

Durant el primer debat de les Jornades "Parlem de mobilitat al Maresme.
Alternatives al col·lapse
", s'ha plantejat la implementació del Bicing
(flota pública de bicicletes) a la ciutat de Mataró. El ponent de
la conferència,

Albert Garcia
, Coordinador del secretariat de la CCUB, ha argumentat que seria un error instal·lar un servei com aquest a poblacions que no
tinguin un pla desenvolupat amb el trànsit pacificat i que l'ús de la
bicicleta sigui segur.

L'efecte dòmino



Som els primers defensors de la bicicleta pública com a mesura per
normalitzar-ne l'ús a les ciutats, no haver de plantejar-se ser usuari
habitual de la bicicleta i poder trobar-ne una a disposició és
certament positiu.



Pero aquesta solució mal aplicada es converteix amb una negativa promoció de la bicicleta.



La bicicleta pública atrau majoritàriament a usuaris no experimentats.
A Barcelona amb molts d'anys d'ús habitual de la bicicleta però amb
insuficients infraestructures el Bicing ha fet esclatar un conflicte
entre els vianants, les bicicletes i els vehicles a motor.



L'exemple de Barcelona amb el Bicing pot atraure a d'altres municipis a
copiar el model de propaganda a través de la bicicleta i sol ventar la
promoció de la bicicleta amb el seu "Bicing" particular, això es
començar la casa per la taulada,



Instal·la la bicicleta pública a poblacions no preparades a nivell
d'infraestructura o educació sobre la bicicleta en realitat és
convertir la bicicleta en un problema.



No s'ha de permetre instal·lar un servei com aquest a poblacions que no
tinguin un pla desenvolupat amb el trànsit pacificat i que l'ús de la
bicicleta sigui segur.



No amplifiquem el problema, fem uns bons fonaments perquè les
poblacions esdevinguin per les persones i culminem-lo amb la bicicleta
pública.



Albert Garcia


Coordinador del secretariat de la CCUB

937842416 / 615273935

[email protected]

www.ccub.org Coordinadora Catalana d'Usuaris de la Bicicleta