Mataró: el perill de l'efecte dòmino en el 'bicing'
Alternatives al col·lapse", s'ha plantejat la implementació del Bicing
(flota pública de bicicletes) a la ciutat de Mataró. El ponent de
la conferència,
Albert Garcia, Coordinador del secretariat de la CCUB, ha argumentat que seria un error instal·lar un servei com aquest a poblacions que no
tinguin un pla desenvolupat amb el trànsit pacificat i que l'ús de la
bicicleta sigui segur.
L'efecte dòmino
Som els primers defensors de la bicicleta pública com a mesura per
normalitzar-ne l'ús a les ciutats, no haver de plantejar-se ser usuari
habitual de la bicicleta i poder trobar-ne una a disposició és
certament positiu.
Pero aquesta solució mal aplicada es converteix amb una negativa promoció de la bicicleta.
La bicicleta pública atrau majoritàriament a usuaris no experimentats.
A Barcelona amb molts d'anys d'ús habitual de la bicicleta però amb
insuficients infraestructures el Bicing ha fet esclatar un conflicte
entre els vianants, les bicicletes i els vehicles a motor.
L'exemple de Barcelona amb el Bicing pot atraure a d'altres municipis a
copiar el model de propaganda a través de la bicicleta i sol ventar la
promoció de la bicicleta amb el seu "Bicing" particular, això es
començar la casa per la taulada,
Instal·la la bicicleta pública a poblacions no preparades a nivell
d'infraestructura o educació sobre la bicicleta en realitat és
convertir la bicicleta en un problema.
No s'ha de permetre instal·lar un servei com aquest a poblacions que no
tinguin un pla desenvolupat amb el trànsit pacificat i que l'ús de la
bicicleta sigui segur.
No amplifiquem el problema, fem uns bons fonaments perquè les
poblacions esdevinguin per les persones i culminem-lo amb la bicicleta
pública.
Albert Garcia
Coordinador del secretariat de la CCUB
937842416 / 615273935
[email protected]
www.ccub.org Coordinadora Catalana d'Usuaris de la Bicicleta