Manresa: La CUP veu com un simulacre de participació als Consells de Districte
Des de la CUP de Manresa fem una valoració molt
crítica dels nous consells de districte que s'han creat a la ciutat ja
que considerem que segueixen el mateix 'model fracassat' d'experiències
de participació anteriors. La setmana passada es van fer les primeres
reunions d'aquests consells que tenen una capacitat 'molt limitada' i
confonen participació amb mer seguiment.
Segons la CUP els consells
s'han volgut vendre com una experiència de participació que corregia
errors de processos duts a terme anteriorment però el model 'continua
sent el mateix'. És més un 'simulacre de participació que no pas una
participació real'.
Des de la CUP creiem que el debat sobre quines
prioritats de treball han de tenir els consells ha estat dirigit,
bàsicament, pels regidors de la mesa de cada districte. Tot i que
durant els consells els veïns han expressat la seva preocupació per
molts temes no presents al darrer Pla d'Actuació Municipal, no s'han
acabat incloent a la llista de temes més immediats. A la CUP opinem que
els objectius i els mètodes de treball dels consells són molt
'confusos' i es barregen actuacions que s'estan acabant o ja
planificades i pressupostades amb d'altres sobre les quals encara no
s'ha fet res. A més les actuacions on hi ha molt poc marge de maniobra
són les que s'ha fixat per treballar des dels consells. A banda de que
el pressupost és 'ridícul' i es té l'obligació de destinar-lo a via
pública.
En aquest sentit des de la CUP
considerem que, sense pressupost, la participació real es veu molt
limitada. L'Ajuntament de Manresa diu que els consells de districte han
de ser un interlocutor directe entre els ciutadans i l'Ajuntament, però
no es va gaire més enllà que ser un mers instruments de difusió de les
accions ja programades que es difressa d'una participació que no és
real. A banda del regidor, els formen un regidor del partit polític més
votat en cada districte, que és el president de la mesa; totes les
associacions de veïns del territori que abasta cada consell; fins al
25% de les entitats d'aquell territori; set representants de partits
amb representació municipal, una desena ciutadans triats per sorteig i
un funcionari municipal.