Manresa: La CUP demana mesures per evitar que hi hagi escoles gueto


El regidor de la CUP a l'Ajuntament de Manresa, Adam Majó, ha assegurat
que l'Administració no pot continuar amagant el cap sota l'ala davant
la realitat que suposa que hi hagi escoles públiques que no tenen
pràcticament alumnat autòcton i altres sense immigrants a les seves
aules. Majó ha demanat que es prenguin mesures que tinguin com a
resultat un repartiment equitatiu de la diversitat. El regidor de la
CUP ha anat més enllà i ha assegurat que la solució al problema passa
per limitar les opcions dels pares a l'hora de triar el col·legi dels
fills.




Des de la Candidatura d'Unitat Popular s'afirma que Manresa
"té un problema amb les escoles que tenen a les seves aules una
diversitat inferior a la de la mitjana de la població de la ciutat". De
cara al curs 2010-2011, Majó creu que ja s'hauria d'haver plantejat una
nova zonificació escolar, perquè "l'actual va en contra de
l'heterogeneïtat de la societat". Avança que la CUP pensa ser molt
activa a l'hora de fer propostes per aconse-guir que totes les escoles
que es financen amb diners públics "siguin iguals". Majó explica que
mentre que a Vic s'ha optat per repartir la immigració entre els
centres educatius, a Manresa n'hi hauria prou "fent que la gent vagi a
l'escola del seu barri, a la més pròxima al seu domicili". Majó
reconeix que "això suposa, en el fons, que els pares han de tenir menys
llibertat a l'hora de triar escola per sls seus fills". D'aquesta
manera, "si vius al Passeig et toca l'escola Renaixença, per posar un
exemple". El regidor de la Candidatura creu que si s'hagués actuat
abans la situació no hauria arribat a estar tan polaritzada i seria
"menys difícil de redreçar. Ara serà més complicat, però el cert és que
tothom té clar que la situació actual no es pot mantenir". El resultat
seria consolidar un doble model escolar "i serem actius a l'hora de fer
que els altres partits polítics es mullin".

La Coordinadora de
Defensa de l'Ensenyament Públic (CODEP) ha afirmat que si les
administracions i la comunitat educativa no intervenen de forma
efectiva i es troben solucions, els propers anys fàcilment s'arribarà a
la realitat d'escoles gueto sense alumnat autòcton i amb més
dificultats d'integració. La CODEP ha comminat l'Ajuntament i la
Generalitat a afrontar amb responsabilitat aquest tema.