La CUP fa públic el seu pressupost i el finançament de campanya i insta la resta de partits a fer el mateix
03/05/2011
La CUP de Girona, que compta amb el suport de Reagrupament a les eleccions municipals a la ciutat de Girona, ha decidit fer públic el pressupost de campanya així com les vies de finançament que el cobriran.
'Entenem que fer públic el pressupost és una mesura indispensable per a garantir la transparència dels partits i poder informar a la ciutadania de quines són les vies de finançament i els conseqüents interessos econòmics que cadascú defensa', ha explicat Lluís Sales, un dels portaveus de la formació.
Segons Sales, aquesta informació és important en un moment en què la classe política professional i els seus partits 'estan immersos en una escalada de desprestigi, en part degut a les dubtosos vies de finançament i al malbaratament de recursos en campanya'.
'Les nostres vies de finançament són clares i transparents: les quotes i aportacions de la militància per una banda i els beneficis obtinguts d'actes ciutadans com la barraca de les Fires de Sant Narcís de l'any passat o la para de Sant Jordi de fa dues setmanes', ha comentat Sales.
En aquest sentit, la CUP invertirà 3.287,35 euros en publicitat als mitjans locals, 10.398,8 en material electoral i 2.550 en el lloguer del local corresponent al mes de maig. Això representa un total de 16.236,15 euros.
La CUP llença el repte a la resta de formacions polítiques que concorren a les municipals de Girona a actuar en conseqüència i emular la formació independentista. Sales reconeix que es tracta d'un pressupost modest 'd'una formació política que entén que cal reduir el cost de les campanyes electorals. No farem una campanya pirotècnica i de la imatge; sinó un combat de les idees'.