La CUP de Girona vol saber què es va gastar l'Ajuntament en el Pla de Mobilitat

La formació demana explicacions pel fet que el document, que ja ha quedat desfasat, es trobi encallat des del 2006. La CUP també vol que es convoqui la Taula de Mobilitat, que fa quatre anys que no es reuneix

La Candidatura d'Unitat Popular (CUP) de Girona ha qualificat d''inacceptable' que una ciutat com Girona no compti, encara, amb un Pla de Mobilitat Urbana (PMU), tenint en compte les transformacions que està vivint avui el municipi. El cap de llista de la CUP, Jordi Navarro, ha declarat que no entén 'com es pot gestionar una àrea com la de Mobilitat sense un planejament estratègic'. Navarro es pregunta 'amb què s'ha basat la fins ara regidora de l'àrea, Isabel Salamaña, a l'hora de prendre decisions i impulsar mesures', ja que durant la legislatura no s'ha aprovat el PMU ni s'ha convocat la Taula de Mobilitat, que és l'ens que l'Ajuntament havia creat per debatre qüestions de mobilitat i transports amb els diferents agents de la ciutat.
 
En aquest sentit, la CUP demana a l'Àrea de Mobilitat que faci pública la despesa que va generar la contractació de l'empresa INTRA S.L., que va ser l'encarregada d'elaborar la diagnosi i les línies mestres del Pla. La formació assegura que bona part d'aquesta inversió es pot considerar perduda, perquè el treball que va fer l'empresa ha quedat totalment desfasat després de quatre anys, ja que no preveu transformacions clau pel municipi, com pot ser l’arribada del TAV.
 
Tot i que l'aprovació i execució d'aquest document figurava com un dels principals objectius del Pla de Mandat aprovat per l'equip de govern a principis de legislatura, cal recordar que el PMU es troba en fase de redacció des de l'any 2006. Per això la CUP reclama a l'equip de govern que convoqui la Taula de Mobilitat abans de les eleccions, per tal de posar les bases per a l'elaboració del PMU de cara a principis de pròxima legislatura, i per assegurar que compti amb el compromís i participació dels principals agents de la ciutat.
 
Finalment, la candidatura proposa que es recuperi el projecte de redefinició de la carretera de Barcelona, que es va elaborar en el marc del projecte europeu Artists l'any 2004 i que va compar amb la participació de veïnes i veïns de la zona, almenys perquè serveixi com a base. El treball proposava diverses mesures per fer més amable aquesta via de la ciutat, com la creació de rotondes en algunes cruïlles, l'habilitació de més espais per als vianants i un carril bici, o la conversió d'algunes zones en via de sentit únic.