La CUP de Barcelona, amb els treballadors i treballadores de Bus i Metro de TMB
El passat 19 de desembre la Direcció política (CiU i PSC) de Transports Metropolitans de Barcelona feia públics els seus nous plans de reducció del servei d’autobusos i metro a la ciutat de Barcelona, i alhora anunciava la pujada de tarifes en el bitllet únic, en la targeta més utilitzada (T-10) i en les altres.
Poc després treballadors i treballadores de Bus i Metro rebien la noticia que la Direcció de TMB els encolomava el ja conegut xantatge patronal, és a dir: 'O t'abaixes el sou i les condicions laborals o t'imposo un Expedient de Regulació d'Ocupació (ERO)'.
Arran d'aquestes noticies, els treballadors i treballadores han començat a mobilitzar-se en defensa del transport públic, sigui com a servei cap a la gent de Barcelona, sigui com a defensa de les seves condicions de treball.
Des de la CUP rebutgem la política neoliberal de l'Ajuntament de Barcelona, propietària de TMB, tant amb relació a la pujada de tarifes i a aquesta nova retallada del servei d’autobusos i metro, sota uns paràmetres únicament economicistes, com amb relació l'atac en les condicions laborals dels seus treballadors i treballadores.
Al mateix temps, resulta profundament cínic que els mateixos polítics sociovergents que utilitzen arguments economicistes per desmantetllar el transport públic no tinguin cap problema a finançar, amb diners públics –a través de l’Àrea Metropolitana de Barcelona– les empreses privades del transport.
Per totes aquestes raons, des de la CUP de Barcelona donem un suport total a les mobilitzacions dels treballadors i treballadores de TMB i advoquem, com fan alguns dels sindicats implicats en aquesta lluita, per:
1. La dimissió de tot l’equip directiu de TMB: 523 membres fora de conveni amb sous opacs que costen milions d'euros anuals als i les contribuents.
2. El control de l’empresa pública pels seus propis treballadors i treballadores. Autogestió d’aquesta, de manera que qualsevol responsabilitat en el funcionament global sigui decidit pels mateixos treballadors i treballadores atenent-hi els principis que han de regir un servei públic i de qualitat veritablement al servei de la majoria social.
3. La negociació per part dels treballadors i treballadores de l’empresa i de la Federació d'Associacions de Veïns i veïnes de Barcelona amb l’Estat, la Generalitat i l’Ajuntament pel que fa a les quantitats econòmiques rebudes per finançar el transport públic.
4. La finalització del finançament amb diners públics, per part de l’AMB, de les empreses privades de Transport.
5. La supressió de qualsevol intent de retallada tant de les condicions laborals i salarials dels treballadors i treballadores de TMB, com dels serveis de metro i autobús que s'han dut a terme des del gener d'enguany, incloent-hi els temps de pas.