La formació recorda que no hi ha debat ciutadà sobre la
mobilitat a la
ciutat i el paper que ha de tenir la bicicleta. Per altra banda, la candidatura creu
imprescindible que es garanteixi la seguretat viària dels ciclistes per
damunt de tot.
Segons el planejament de vies ciclistes de la Generalitat els carrils bicii
fets recentment a les entrades de la ciutat no gaudeixen de les condicions
de seguretat que s’aconsellen pel seu disseny, al·lega la candidatura.
A més assenyala que els arranjaments al tram urbà de l’antiga carretera
de Llançà han dotat Figueres d’un carril bici amb un grau elevat de
perillositat, "ja que no respecta l’amplada recomanada per la
Generalitat de Catalunya per aaquests tipus de vials".
Segons el departament de Política Territorial i
Obres Públiques elscarrils bici protegits de doble sentit que circulen
per vies urbanes han de tenir una amplada mínima recomanada de 250 cm,
distància que no esrespecta en l’esmentat vial. A l’antiga carretera de
Llançà el carril biciconstruït no passa de 190 cm en el tram més ample.
El Departament de Política territorial també
recomana que els elementsseparadors dels carrils bicis d’aquest tipus,
siguin suficientment consistents per tal de reduir la perillositat dels
volums de trànsit elevat. Els separadors instal·lats difícilment podran
evitar el riscd’invasió del carril bici en cas de negligència d’algun
conductor.
L’amplada del carril bici, uns separadors de
protecció insuficients, lacirculació de vehicles pesats i l’elevat
volum transit que es registra en aquesta via de la ciutat, fan d’aquest
carril un autèntic perill per laseguretat dels seus usuaris.
Per altra banda, la CUP considera que el model de
carril bici emprat per a laRonda sud sí que compleix almenys unes
mínimes condicions de seguretat per las seus usuaris.
A falta d’un debat ciutadà sobre la mobilitat a laciutat i el paper que
ha de tenir la bicicleta en aquesta, la candidatura creu imprescindible
que es garanteixi la seguretat viària dels ciclistes perdamunt de tot,
i per tant que en la mesura que sigui possible s’adeqüinels carrils
bici existents a Figueres al model seguit per a la Ronda sud.
Finalment, encoratgen l’Ajuntament a planificar el
desplegament dela xarxa de carrils bici projectada per a la ciutat de
forma transparent, per tal que les intervencions dutes a terme els
darrers dos mesos de 2009tinguin continuïtat en una política de
promoció de la bicicleta real.
|