Tarragona: La CUP considera que el Nadal no hauria de ser sinònim de consum




La Candidatura d'Unitat Popular de Tarragona (CUP) juntament amb altres quatre organitzacions de la ciutat posen en marxa, des d'avui, la campanya 'Que el Nadal no ens consumeixi!' per conscienciar a la població tarragonina que "el consumisme proporciona un gaudi momentani que s'evapora després d'unes hores, deixant-nos amb les nostres misèries reals". Per aquest motiu, critiquen al consistori tarragoní, per promoure el consum, havent fet cas a la Cambra de Comerç i encendre els llums de Nadal abans d'hora.








Alba Canyellas, membre de Cau de Llunes (assemblea feminista de
Tarragona, una de les organitzacions implicades), ha explicat que "el
consumisme s'accentua en l'època nadalenca i és un fenomen normalitzat,
perquè se'ns fa creure que podrem assolir la felicitat comprant nous
productes i això no és així". Des dels impulsors de la campanya, es
creu que aquest error és de caire cultural, ja que el consum "ens
proporciona una felicitat falsa i superficial que només afavoreix a les
empreses".



Per aquest motiu, critiquen el posicionament de l'Ajuntament de
Tarragona a favor del consum, per haver fet cas a la demanda de la
Cambra de Comerç d'encendre els llums de Nadal abans del previst, per
incentivar les compres. D'altra banda, el representant de la CUP, Josep
Maria Llauradó, ha volgut aclarir que "no anem contra el comerciant,
sinó que aquestes campanyes potenciadores del consum només afavoreixen
a les grans superfícies".



Per aquesta raó, la CUP ha cregut necessari engegar la campanya 'Que el
Nadal no ens consumeixi!' per conscienciar els tarragonins i
tarragonines vers aquesta qüestió. Des d'avui mateix, començaran a
repartir octavetes a diferents punts de la ciutat, amb un manifest
explicant la seva visió. A més, també han avançat que duran a terme una
enquesta per conèixer l'opinió de la ciutadania al respecte.