Mataró: Per un carril bici alternatiu al cotxe privat
03/10/2008
La CUP proposa que es faci una planificació integral de la Mobilitat Urbana de Mataró
que prioritzi els vianants, les bicicles i el transport públic, i que
en qualsevol nova urbanització de carrers de la ciutat es contempli la
creació del carril bici corresponent sense envair l’espai dels
vianants.
No es poden continuar fent carrils bici que entrebanquin el pas de
la gent que camina per la vorera. La CUP entén que la circulació de
bicicletes ha de ser una alternativa al trànsit de cotxes particulats i
no un perill per als qui van a peu. Per això les bicicletes han de
tenir el seu carril reservat a la calçada i no a la vorera, que és per
on habitualment els fa passar l'Ajuntament.
Proposta sobre els carrils bici 33.16 Kb
PROPOSTA DE RESOLUCIÓ QUE PRESENTA EL GRUP MUNICIPAL DE LA CANDIDATURA
D’UNITAT POPULAR (CUP) SOBRE L’ESTABLIMENT DE CARRILS BICI A LA CIUTAT
DE MATARÓ
Dissabte passat, 27 de setembre, es va inaugurar el nou carril bici de
la Via Europa. És un carril bici que, com que passa per la vorera,
redueix l’espai dels vianants. Entenem que la ciutat de Mataró
necessita una nova planificació de la mobilitat que redueixi el
transport amb cotxe privat (per evitar així embussos, contaminació,
accidents, etc.) i habiliti la ciutat per prioritzar la circulació de
vianants, bicicletes i transport públic.
Veiem, en canvi, com els pocs carrils bici que tenim a Mataró es
projecten com un obstacle per als vianants i no com una alternativa al
cotxe privat. Així passa als carrils per a bicicleta de la Via Europa,
el Passeig Marítim, el Rengle... acabats de crear. Aquests carrils
haurien de passar per la calçada, guanyant espai al cotxe privat i, en
canvi, creen un nou perill per als vianants. Al mateix temps,
l’Ajuntament hauria de facilitar l’existència d’un transport públic
eficient que fos alternatiu l’ús del vehicle particular.
Sabem que des del 2006 s’ha contractat el servei d’una auditoria a
càrrec de l’empesa CINESI (Consultoria de Transport), però no en veiem
cap resultat que no siguin quatre ratlles pintades a la vorera.
Cal una política molt més seriosa que planifiqui una mobilitat integral
en què les prioritats siguin: primer els vianants, després les
bicicletes i el transport públic, i finalment el vehicle privat.
Per tot això,
PROPOSEM
Que es facin una auditoria i una nova planificació integrals de la
Mobilitat Urbana de Mataró que prioritzi els vianants, les bicicles i
el transport públic en front del cotxe privat, i que integri propostes
com el bícing de Barcelona, noves estacions urbanes i interurbanes de
tren i autobús, etc.
Que en qualsevol nova urbanització de carrers de la ciutat contempli la
creació del carril bici corresponent sense envair l’espai dels
vianants.
No obstant això, el Ple decidirà.
Xavier Safont-Tria i Ramon
Regidor-portaveu del grup municipal de la CUP
Mataró, 29 de setembre de 2008